Hej

Oj vad sällan jag skriver. Faktiskt så har jag varit väldigt upptagen i skolan. Kanske ska berätta lite vad vi gör? Idag hade vi introduktion till manuell kinesologi och så lärde vi oss käkmuskelbehandling. Det var sjukt intressant! Numera känner jag ett sug att testa käken på varje axel- och nackpatient. Men det kan man ej göra, ifall någon kommer in för en nackbehandling så kan jag inte börja gräva i munnen på dem? Det känns moraliskt fel... Däremot kan jag ju förklara för patienten och be dem att komma tillbaka på en käkmuskelbehandling.
Det är nämligen så att käkmusklerna påverkas inte bara av att man tuggar,pratar,gnisslar tänder,"biter ihop" utan även av huvudet och nackledens rörelser. Alltså: inte ens nattetid får de vila.. (För vem sover med nacken i ett "bra" läge? För det första har vi höga kuddar och för det andra sover vi snett, åt olika håll.) jag säger som min lärare det är livsfarligt att sova. Aja det vill säga att mer eller mindre alla har problem i käkleden, har man inte ont eller besväras ska man självklart inte gå och ta en behandling. Men har du huvudvärk, ont i axlar eller nacke, tinnitus, vet du vad du ska göra. Boka en käkledsbehandling hos mig så ska vi se vad vi kan göra :) 

Nu ska jag passa på och massera min egen käke då jag har tinnitus! Önska mig lycka till. :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0