människan är en missbildad apa

jag har kommit på att jag mår bra av att stressa. alltså, jag klagar alltid på att det är mitt största problem att jag stressar dygnet  runt! men när man tänker efter, så morgnar, jag hatar morgnar. men nu när jag går i skolan, då lixom vaknar jag halv sju och tar en snabbdusch, sminkar mig och dricker kaffe och äter någonting och sedan springer jag till bussen.. sen när jag sitter på roslagsbanan påväg till skolan så har morgonstressen gått över. på bara en timme! skillnad om jag inte gör någonting på dagen, utan sover till tio och går upp och är på dåligt humör i några timmar. då är det så himla mycket skönare att bara springa iväg det första man gör, för för mig går det i alla fall över då.
pappas kompis mats-erik från norrland är här. satt och pratade med honom och pappa en stund. han är rolig, han är så lugn. varken han eller pappa är ju stockholmare, och har det där lugna i sig. till och med i det han säger. mitt i ingenstans sa han "fel går att hitta på alla, människan är en missbildad apa" och det fick mig att skratta. inte sådär hysteriskt, och inte falskt. det var mycket vågor igår i rolambsåsparken. mitt liv känns helt okej för tillfället, till och med skolan känns okej. jag ska sova nu, "lägga mig i min säng och tänka: imorgon blir en bra dag."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0