kurt smells like teen spirit

jag lyssnar på nirvana, jag älskar nirvana. är bara förbannad över att hela with the lights out är i windows media player-format så att jag inte kan lägga in dem i mobilen. får nöja mig med att lyssna på dem på datorn. minns gamla tider. jag blir lite nostalgisk. men jag vill inte tillbaka, jag har det bättre nu, kanske inte just för tillfället, men i allmänhet. ser bättre ut, har fler vänner, har roligare, har mer att göra.
på den tiden hängde vi bara i solna (jag som inte ens bor i solna!) nån gång då och då åkte vi till hötorget, och det var typ årets största händelse. vi åkte till hötorget för att kolla på kurt cobain och nirvana tröjor på punkt shop. jo, vi hade roligt då också. men det var skillnad. vi rökte inte, vi drack inte, vi knarkade inte. vi kollade på nirvana videos och läste/berättade historier om nirvana istället och betedde oss som om vi rökte, drack och knarkade. vi var så unga. unga och dumma.
jag pratar/skriver ganska mycket om den perioden tror jag. eller det kanske jag inte gör. egentligen är det ju inte så jävla intressant, våran foo fighters och courtney love-period är typ mycket intressantare. (för då började vi röka, dricka och vara kriminella) fast att vi började med sånt berodde kanske inte på musiken utan annat. umgänget och att vi trodde att vi var stora och coola. för finns det något coolare än två blonderade brudar med stringen upp till armhålan som står och röker utanför rektorsexpriditionen? (eller vad det heter, jag kommer fan inte ihåg)
det var också tider. jag har upplevt mycket i mitt liv ("livserfaren, ungefär lika erfaren som en pingisboll som man just tagit upp ur paketet") äh, fan vad jag snackar skit. fan. haha. jag äger. (nej, jag suger. bangar du? JAA) heh.


malin svarar inte på telefon. det går fram några signaler och sen blir det iq-svar. fan, det känns som att hon sitter och gråter och är så ledsen att hon inte kan svara.. det är självklart att hon är ledsen, men ändå, tanken gör ont. jag önskar att jag kunde göra något, lixom, men jag är otroligt jävla hjälplös. jag hatar att hon har det så himla jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0